Vis full versjon : Hvor mange brasilianere?
Juan
7th March 2006, 18:06
I denne artikkelen :
Penya Barcelonista de Sao Paulo mødte Evaristo
Skrevet av Palle Madsen
tirsdag 28. februar 2006
Skriver Palle bl.a.:
"I dag har FC Barcelona 5 brasilianske spillere i truppen, der tæller Ronaldinho, Motta, Edmilson, Sylvinho og Belletti."
Men så vidt jeg vet er Deco også fra Brasil til tross for sitt Portugisiske pass.
Apropos pass, så fikk Leo Messi spansk pass i fjor sommer. Jeg lurer litt på hvorfor, er det noen som vet???
Camp Nou
7th March 2006, 18:59
Deco gjorde det for å kunne spille på det portugisiske landslaget så vidt jeg vet. Han mistet vel samtidig sitt Brasilianske statsborgerskap og er vel ikke brasilianer "statsborgerlig" sett.
Messi har fremdeles sitt argentinske i behold men har lov til å ha spansk i tillegg. Han har bodd der noen år. Dette gjør at han kommer inn under eu-kvoten og ikke utlendingskvoten. Noe som gjør at man kan fylle på med noen brasilianere ekstra på laget.
Sånn kort fortalt - etter hukommelsen :)
tresteg
7th March 2006, 22:46
barca var utrolig gode i dag:) men skapte ikke mye forran mål umtat ronaldinho sine finter på venstre. utrolig bra.....
Juan
8th March 2006, 00:45
men som sikkert de fleste kunne observere, så hadde Chelsea fem mann i forsvarsrekka, og det hadde jo passet utmerket om de hadde vunnet hjemme, her måtte de lage mål, dermed ble det for tyntr på midtbanen og våre gutter dominerte hele kampen totalt uten at det ble lett å score...
Håper bare Messi ikke er alvorlig skadet...
Forstår ennå ikke dette med passene... Beletti og Edmilson har jo italienske pass.. selv om de også er braselianere. Er hele UEFA fylt med tåpelige og unødvendige papirreglementer (eller er det for mange byråkrater der)?
Camp Nou
8th March 2006, 11:55
Det er det enkeltes lands nasjonale regelverk som regulerer
statborgerskapet, Mens UEFA og de nasjonale forbundene styrer sine respektive områder.
I Spania er det feks ikke lov å stille med flere enn 3 non EU spillere på banen samtidig.
Juan
13th March 2006, 00:23
.. enda en papirbestemmelse uten betydning...:p
tresteg
16th March 2006, 22:28
rare greier!! skulle vært noen andre regler. jeg var i england for noen dager siden... der ble jeg tatt av tolla hele tida fordi jeg hadde en neilsaks som var skarp:p ...så æ rekk nesten ikke flyet...så chelsea-tottenham...
Valdés
28th March 2006, 17:21
Det har skjedd med meg en gang å, da jeg skulle til barcelona og skulle se kamp samme dag.. rakk akkurat flyet .. hehe..
Valdés
28th March 2006, 17:25
Barsilianere som spiller i barca .. :D
Er det ikke 5 spillere da ? vet ihvertfall Motta, Sylvinho, Ronaldinho, Edmilson og Belletti.. Er det noen fler? :confused:
tresteg
29th March 2006, 06:43
vet ikke alt er litt rart for mange har 2pass og på en måte 2 borgerskap hehe:p
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.