PDA

Vis full versjon : Den store VM tråden

Camp Nou
11th June 2006, 11:22
Sånn at vi slipper å gå i surr med VM diskusjoner i andre tråder, så lager jeg en egen tråd for VM kampene her.

Til nå er det altså spilt fem VM kamper.

Tyskland – Costa Rica 4-2
En av historiens beste åpningskamper er det blitt sagt. Klose som skal følges nøye ev meg under denne turneringen, gjorde to mål og ble tatt av banen før han rakk å lage Hat Trick.

Polen – Ecuador 0-2

England - Paraguay 1-0
Gjeeeeesp. Fryktelig kjedelig oppgjør.

Trinidad og Tobago - Sverige 0-0
Henke maktet ikke å få hull på byllen mot et lag som "skulle" slås.

Argentina - Elfenbenskysten 2-1
Saviola som fremdeles er Barças eiendom laget et mål for Argentina, men Barcaaktuelle Hernan Crespo gjorde det andre. Tidligere Barcaspiller Riquelme med en målgivende.

Camp Nou
11th June 2006, 11:34
11. juni spilles tre kamper med mulighet for å se Barça spillere.

Serbia og Montenegro - Nederland kl 15
Gio - Van Bommel

Mexico - Iran kl 18
Marquez

Angola - Portugal kl 21
Deco

Valdés
11th June 2006, 13:09
Skulle akkurat til å starte en VM-tråd, men bra at 'Camp Nou' lagde en :)

Etter min mening, gårdagens kamp mellom Trinidad/Tobago - Sverige, må jeg si at det var latterlig at ikke Sverige klarte å score. Sverige, som dermed hadde 8 eller 9 hjørnespark, og Tobago kun én, og kampen endte med 0-0, var helt utrolig av Trinidad/Tobago, og latterlig av Sverige, med tanke på at Trinidad/Tobago er verdens minste VM-nasjon

Valdés
11th June 2006, 13:33
Foresten, hvem tror dere/håper dere vinner VM i år:)?

ola
11th June 2006, 13:49
jeg håper ecuador vinner vm! (må si at jeg tviler:( )
Tyskland-Costa Rica: (4-2) vannvittig morsom kamp med flotte mål! spesielt det første og siste.
Banens beste: M.Klose

Ecuador-Polen: (2-0) Bra kamp men ikke i nærheten av Tysklandkampen. Kaviedes gjorde det uegoistisk og forsvaret til Ecuador funka. Banens beste: Luis A. Valencia

England-Paraguay: (1-0) Enormt kjedlig kamp. Orka så vitt se på! Banens beste: Finnes ikke! Heller banens dårligste og det var Gerrard!

Trinidad & Tobago-Sverige: (0-0) Heller ikke dette var en velig bra kamp men jeg synes Dwight Yorke og Dennis Lawrence overrasket. Mellberg, Ibrahimovic, Alexanderson og Henke gjorde det bra men putta aldri ballen i kista.
Banens beste: S.Hislop

Argentina-Elefenbenkysten: (2-1) Dette var en ganske bra kamp selvom det ikke var noen fra Argentina som viste seg så veldig bra fram derfor blir banens beste fra Elfenbenkysten.
Banens beste: D.Zokora

så hva synes dere?

Valdés
11th June 2006, 14:04
Håper på England vinner:) England - Paraguay var som Ola og Camp Nou nevnte, en veldig kjedelig kamp. Men støttet England fullt ut, men må si at jeg var veldig skuffet. Omtrent overalt hører jeg at England har VM's beste midtbane, jeg selv er enig, men om England får bevist at dem har/er det, tror jeg at dem har vanskeligheter med det. Håper virkelig at dem får vist det neste kamp. Men banens beste, må jeg si var Nelson Valdéz. Utrolig fart og vilje den spilleren har. Om jeg får "kåre" Englands beste spiller ifra gårdagens kamp, må jeg si det var Beckham :)

ola
11th June 2006, 14:09
Beckham??????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????? skal jeg si den beste på england mener jeg jcole

Valdés
11th June 2006, 14:11
Ja, Beckham. Husk da, at det bare var MIN mening.

Camp Nou
11th June 2006, 14:41
Beckham??????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????? skal jeg si den beste på england mener jeg jcole

Frisk på spørsmålstegnene du Ola.

Forøvrig synes jeg Neville var dårligst på England. Owen og Crouch var bra på topp, mens midtbanen var langt under forventet. Dette kan bare bli bedre.

tresteg
11th June 2006, 15:42
england stiller med en super tropp i år når dem bruker de beste da...

robinson

---------xxxx-------neville----------ferdinand--------------cole

---beckham---------lampard---------gerrard-----------------hargreivs

-----------------------owen----------rooney-------------------------
(crouch i går)

ola
11th June 2006, 16:44
england stiller med en super tropp i år når dem bruker de beste da...

robinson

---------xxxx-------neville----------ferdinand--------------cole

---beckham---------lampard---------gerrard-----------------hargreivs

-----------------------owen----------rooney-------------------------
(crouch i går)
jeg som HATER real madrit og manu ville satt Crouch for Rooney, og GARANTERT jcole for beckham terry for Ferdinand Luke Young for neville. ellers brukbart:D :D

Deco20
11th June 2006, 21:52
Håper Portugal vinner vm!!! Jæsklig bra lag...også har de Deco selvsagt

Portugal:

Ricardo

Paulo Ferreira - Nuno Valente - Costinha - Carvalho

Maniche
C. Ronaldo - Figo
Deco Souza

Simao Sabrosa
Pedro Pauleta

Deco20
11th June 2006, 21:58
jeg som HATER real madrit og manu ville satt Crouch for Rooney, og GARANTERT jcole for beckham terry for Ferdinand Luke Young for neville. ellers brukbart:D :D
Her er laget:

P. Robinson
Gary Neville - Terry - R. Ferdinand - A. Cole

Becks - Gerrard - J. Cole
Lampard

Rooney - Owen

tresteg
11th June 2006, 22:26
ja skulle hatt terry inn for neville og neville på høyre, da er vi enige

ola
12th June 2006, 18:03
jeg har sagt det før: Tim(othy) Cahill er DRITGOD så dere Australia Japan? Cahill var jo klart den beste spilleren i kampen, og blei såklart banens beste i min kåring. Ham spiller så bra at jeg heier litt på Australia på grunn av Cahill.

tresteg
12th June 2006, 22:56
det er det verste jeg har hørt, håper ikke du Ola er medgangssupporter:confused:

Jarlito
12th June 2006, 23:20
det er det verste jeg har hørt, håper ikke du Ola er medgangssupporter:confused:

hehe. Jeg lurer på en annen ting Ola. Hvorfor håper du på Ecuador? Er det pga. av vi har Barcelona SC der ;-) Har bodd der en liten periode, og fikk med meg noen kamper. Hadde helt klart vært moro om de kommer langt.

Barcatrygve
13th June 2006, 07:36
Håper på de i oransje jeg. Nederland! Egentlig har de et bra lag men de må få det til...

ola
13th June 2006, 08:03
Kanskje litt når det gjeller Australia, men GLEM at jeg er medengsuporter når det gjelder Barcelona! heia på barca siden jeg var 3 år!

ola
13th June 2006, 08:05
hehe. Jeg lurer på en annen ting Ola. Hvorfor håper du på Ecuador? Er det pga. av vi har Barcelona SC der ;-) Har bodd der en liten periode, og fikk med meg noen kamper. Hadde helt klart vært moro om de kommer langt.
jeg vet egentlig ikke! eller det er sånn at jeg ikke liker å være "feig". å heie på klubber som: Real madrit, manu og liverpool. så jeg vil ikke være feig når det gjelder landslag heller

tresteg
13th June 2006, 11:18
hehe! det er også det verste jeg har hørt:rolleyes:

Camp Nou
13th June 2006, 11:23
Foresten, hvem tror dere/håper dere vinner VM i år:)?

Jeg har ingen favoritt. Jeg følger med de lagene som har Barcaspillere.

Jeg sympatiserer med underdogs, og det hadde vært kult om et afrikansk lag hadde stukket av med pokalen. Ecuador også for den saks skyld.

Men jeg tror Brasil vinner foran Argentina og Tyskland. En av disse ihverfall. Men jeg håper ikke at Tyskland drar seieren i land.

tresteg
13th June 2006, 13:54
ifølge meg er togo best i VM...men heier på argentina og spania. brasil er det bare pingler som heier på siden de vet at de vinner:p men togo tror og håper jeg vinner så klart:o :D

ola
13th June 2006, 15:46
ifølge meg er togo best i VM...men heier på argentina og spania. brasil er det bare pingler som heier på siden de vet at de vinner:p men togo tror og håper jeg vinner så klart:o :D
tror nok det kan diskuteres! togo går ALDRI videre fra gruppa en gang1:p

Camp Nou
13th June 2006, 16:01
tror nok det kan diskuteres! togo går ALDRI videre fra gruppa en gang1:p

Vel, de leder akkurat nå til Pause mot Sør Korea ;)

ola
13th June 2006, 16:32
akkurat nå er det 1-1:p

ola
13th June 2006, 16:35
2-1 til Korea! togo går ikke videre:) :)

tresteg
13th June 2006, 16:38
vent å se, de knuser alle...eller så klikker æ, han derre massamasso ellr hva han heter er drit god

Barcatrygve
13th June 2006, 16:46
Hehe ja han er vel det... Togo kommer vel til å overkjøre Frankrike eller?

Jarlito
13th June 2006, 17:18
Jeg har ingen favoritt. Jeg følger med de lagene som har Barcaspillere.

Jeg sympatiserer med underdogs, og det hadde vært kult om et afrikansk lag hadde stukket av med pokalen. Ecuador også for den saks skyld.

Men jeg tror Brasil vinner foran Argentina og Tyskland. En av disse ihverfall. Men jeg håper ikke at Tyskland drar seieren i land.

Hmmm, nesten som jeg skulle sagt det selv :D Klart vi sympatiserer med Ecuador! Barcelona Sporting Club, "El Idolo del Ecuador". Forøvrig bør jeg vel holde litt med Spania, siden jeg bor her :)

Aaaaah, fantastiske dager med all fotballen...

ola
13th June 2006, 17:18
synd at massamasso eller hva han het blei skadet da

Deco20
13th June 2006, 19:02
Hvem søren er massamossa

Camp Nou
13th June 2006, 19:14
Hvem søren er massamossa

Assemoassa

Ingen verdensstjerne akkurat, spiller i Murcia i spansk segunda.

tresteg
14th June 2006, 00:16
han er jo den stjernespilleren da...jeg digger murcia i segunda, vi har leilighet der:)

Barcatrygve
14th June 2006, 07:27
Skikkelig Ronaldo stjerne eller?

Camp Nou
14th June 2006, 18:23
Noen som så denne kampen?

Jeg fikk bare med meg siste 15 minuttene. Heldivis fikk jeg sett Puyols spill i forkant av det siste målet, inkludert den noe uortodokse Zidane-finta.:D. Det var stor fotball!!

Deco20
14th June 2006, 18:32
Noen som så denne kampen?

Jeg fikk bare med meg siste 15 minuttene. Heldivis fikk jeg sett Puyols spill i forkant av det siste målet, inkludert den noe uortodokse Zidane-finta.:D. Det var stor fotball!!
Jeg så det...Puyuol er sinnsykt god. Han er god i duellspillet først og fremst, men her viser han veldig bra teknikk også. Han er en meget god spiller og er veldig viktig for barca i det defensive.

Barcatrygve
14th June 2006, 20:22
Det forspillet er det råeste jeg noen gang har sett av en forsvarsspiller i VM. Haha Frankrike og Real! Nå har vi tilogmed en forsvarsspiller som tar Zidane-finta! Hvordan skal noen kunne stoppe Spania når Puyol tar Zidane-finta?

ola
14th June 2006, 21:04
ja Puyol blei Banens beste i min kåring! Xavi var også assist til det første målet!!!:D :D :D :D

Barcatrygve
14th June 2006, 21:56
Bra at de spiller bra! Får håpe at løsner litt for Ronaldinho så vi for se litt "skikkelig" fotball.

tresteg
14th June 2006, 22:37
det håper ikke jeg, ronaldinho håper jeg gjør masse bra men så suger brasil...så ryker dem ut, men det spillet i dag ruuuulte 4-0 til spania...beste resultat til nå i VM:D

Deco20
16th June 2006, 16:06
Argentina-Serbia

SÅ noen den andre scoringen til Argentina...magisk scoring!! ALLE lag som spiller primitiv fotball burde lære av dette.

Valdés
16th June 2006, 16:15
Ja:D Helt nydelig scoring

Deco20
16th June 2006, 16:52
Fikk plutselig veldig sterk tro på Argentina..herlig med en god Messi tilbake.
De spiller veldig bra fotball!

tresteg
16th June 2006, 23:42
jaha! argentina og spania i finalen;)

Camp Nou
17th June 2006, 15:32
Argentina-Serbia

SÅ noen den andre scoringen til Argentina...magisk scoring!! ALLE lag som spiller primitiv fotball burde lære av dette.

Scoringen i regi av Saviola: En spiller som i likhet med Riquelme ikke er funnet verdig en plass i FC Barcelona.

Deco20
17th June 2006, 17:51
Så noen scoringen til Deco, direkte skudd banka opp i hjørne...han spilte forøvrig en veldig bra match.

ola
17th June 2006, 18:01
ja fantastisk scoring!
deco og messi er Barcelonaspillerne som har scort til nå?

tresteg
17th June 2006, 18:49
ja, men syntes riquelme, messi, torres har vært best i VM til nå...kanskje delgado

Deco20
17th June 2006, 22:04
Sitter og ser Italia-USA og ser for meg Landon Donavan i Barca drakt. Hva syntes dere?

tresteg
17th June 2006, 23:49
hm..interessant:) det kan jeg også se for meg:D

ola
18th June 2006, 01:19
Ja absolutt.
Det hadde rett og slett vært TØFT

ola
19th June 2006, 17:55
Assemoassa

Ingen verdensstjerne akkurat, spiller i Murcia i spansk segunda.
nei skeptisk! tror tresteg prater om Massamesso Tchangai:)
så tresteg hvem mente du egentlig? Jeg synes faktisk begge er gode men tenkte på tchangai.

Deco20
19th June 2006, 20:49
Dere har peiling as gutta..:cool:

tresteg
19th June 2006, 23:29
tchangai ja, han er jo konge nydelig:D

Deco20
26th June 2006, 15:16
4 røde kort as....dumt gjort av Deco, Portugal kommer til å savne han.

Camp Nou
26th June 2006, 15:29
4 røde kort as....dumt gjort av Deco, Portugal kommer til å savne han.

Heldigvis spiller Portugal mot England, så det er ikke umulig vi får se ham i semien.

For øvrig tok jeg meg i å blir kraftig irritert over Van Bommels lette fall i går.

tresteg
26th June 2006, 17:31
ja! og på hele 16 kort 4 røde ble det kaos på banen...jeg syntes ikke det bare var dommeren, fakktisk var det spillerene som ødela

Deco20
26th June 2006, 23:03
Heldigvis spiller Portugal mot England, så det er ikke umulig vi får se ham i semien.

For øvrig tok jeg meg i å blir kraftig irritert over Van Bommels lette fall i går.
Enig med deg..

tresteg
27th June 2006, 11:09
helt enig:(

men i dag er det spania - frankrike og brasil - ghana

følge med på ronaldinho, xavi, :D

Camp Nou
27th June 2006, 11:24
helt enig:(

men i dag er det spania - frankrike og brasil - ghana

følge med på ronaldinho, xavi, :D

Og Puyol.... :)

Camp Nou
27th June 2006, 13:17
Og Puyol.... :)

Her er lagoppstillingen:

España: Casillas; Salgado, Pablo, Puyol, Pernía; Xabi Alonso; Xavi Hernández, Cesc; Raúl; Villa y Torres.

http://www.rfef.es/artavan-bin/Rfef/init

tresteg
27th June 2006, 23:09
åååååååå:( :( :(

spania tapte!!! også så sykt flaks frankrike hadde...da får jeg håpe på argentina:p argentina - tyskland, er det torsdag?

Camp Nou
28th June 2006, 08:47
åååååååå:( :(

spania tapte!!! også så sykt flaks frankrike hadde...da får jeg håpe på argentina:p argentina - tyskland, er det torsdag?
Må si det var kjipt at Spania røk ut:(. Når det er sagt så var Frankrike bunnsolide i forsvar og det var vel fortjent at de kom seg videre. Synes ihvertfall jeg da.

Så da er kvarten klar med følgende lag:

Fredag
Tyskland - Argentina. Satser på at Argentina går videre
Italia - Ukraina. Her har jeg ingen favoritter

Lørdag
England - Portugal. Håper på Portugal, men depper ikke om England går videre.
Brasil - Frankrike. Håper Brasil

tresteg
28th June 2006, 10:06
jeg håper: england, ukraina, frankrike, argentina går videre..:)

Barcatrygve
29th June 2006, 20:37
Tyskland-Argentina: Håper Tyskland går videre men blir ikke sur hvis Argentina vinner.
Italia-Ukraina: Håper på Ukraina siden Italia hadde så flaks mot Australia.
England-Portugal: Hvis ikke England klarer å slå et Portugal uten Deco da blir jeg skuffet. Håper England vinner.
Brasil-Frankrike: Ingen spesiell.

Valdés
1st July 2006, 13:31
Hva faen feiler Pekerman?! Altså, å bytte ut Crespo var egentlig greit, men å bytte Crespo med Cruz, når han har spillere som Messi og Saviola på benken?! Helt idiotisk. + Han burde aldri ha byttet ut Riquelme da.
Ååååå .. Får håpe Tyskland ryker ut, og det så fort som mulig!

tresteg
1st July 2006, 17:17
helt enig!!

å jeg håper frankrike slår brasil i dag..siden da kan vi si at frankrike er skikkelig gode og at spania og brasil er på størrelse med hverandre:D

england har nesten sikra seg!! tyskland og italia er videre å håper/tror frankrike går videre..

hvem møtes hvis de lagene går videre?:confused:

Barcatrygve
1st July 2006, 21:02
Semifinalene: Italia-Tyskland og Portugal-Brasil/Frankrike

tresteg
1st July 2006, 23:49
nydelig! da er det frankrike - tyskland i finalen (nesten sikkert)

Barcatrygve
3rd July 2006, 18:36
Skal ikke avskrive italienerne men jeg tror (og håper) at Tyskland blir for sterke. Hvis Portugal slår Frankrike blir jeg fly forbanna!

ola
3rd July 2006, 23:17
Skal ikke avskrive italienerne men jeg tror (og håper) at Tyskland blir for sterke. Hvis Portugal slår Frankrike blir jeg fly forbanna!
Hvorfor det??
altså Portugal er det eneste landet som har en Barcaspiller igjen:) jeg for min del heier på dem!

Barcatrygve
4th July 2006, 18:49
Misliker C.Ronaldo så mye at ikke engang Deco kan gjøre så jeg heier på dem. Liker ikke Figo eller Maniche heller.

ola
5th July 2006, 17:03
Ronaldo og Figo er idioter, men det er Zidane og treneren til Frankrike og

Barcatrygve
5th July 2006, 21:46
Zidane er ikke noen idiot! Selvom han spillte på Real var han en nytelse å se selv for oss Barca fan når han var på topp.

Deco20
10th July 2006, 00:17
Misliker C.Ronaldo så mye at ikke engang Deco kan gjøre så jeg heier på dem. Liker ikke Figo eller Maniche heller.
Hvorfor misliker du Maniche? Syntes han er jælla god jeg.

Jarlito
10th July 2006, 12:45
Zidane er ikke noen idiot! Selvom han spillte på Real var han en nytelse å se selv for oss Barca fan når han var på topp.

Vel, han lignet lignet litt på en idiot igår kveld da :D Jeg så kampen med mine franske flatmates, og de var sjokkert. At de tapte, syntes de var helt greit med den oppførselen der. Helt ok at Italia vant, men skulle gjerne sett en Barca spiller komme tilbake med en gullmedalje!

Jarlito
10th July 2006, 13:38

Hva sier du om C. Ronaldo kommer til Barça da? Leser i Sport idag at R.Madrid og Barça strider om han. Sport er kanskje ikke den avisen som man kan stole mest på, men de siterer han på at han liker begge klubbene og at hans agent vil snakke med Man U. denne uken. Tja...

Barcatrygve
10th July 2006, 15:43
C.Ronaldo passer mer for Real med masse penger og dilldall. Uansett hvem tror at han vil komme til Barca for å slite benken?
Og det med Zidane... Det var utrolig dumt av han men det er flere av de største legendene som også hadde temperament. Bare se på det Cantona, Maradona og Roy Keane har gjort. Selfølgelig var det ekstra dumt av han å gjøre det i VM-finalen men jeg håper han vil bli husket for det han har vist i Real og Juve for det har vært en nytelse å se på. Han må bare ikke bli husket for det som skjedde i går!

Valdés
10th July 2006, 19:47
C. Ronaldo til Barça, og jeg gaar og henger meg. altsaa, jeg misliker den spilleren saa mye.. selv om jeg haapet paa at tyskland skulle ryke ut saa fort som mulig, var jeg faktisk glad for at dem vant bronse! Bare, pga at dem spilte mot Portugal. Har aldri likt Portugal, og heller aldri likt C. Ronaldo, men som Barcatrygve sier, " Misliker C.Ronaldo så mye at ikke engang Deco kan gjøre så jeg heier på dem " , og jeg er 100 % enig.

Gratulerer til Italia:D For meg var det veldig overraskende at Italia vant, eller i det hele tatt kom i finalen :S .. men:) kanskje jeg ikke tenker stort nok, eller noe saant :p men det jeg prover aa si naa, er gratulerer Italia; og alle som heiet paa Italia :)

tresteg
13th July 2006, 20:42
ja! nå gratulerer jeg italia.. jeg håpte selv på frankrike men etter zidane skallingen snudde jeg.. italia måtte vinne, å det gjorde dem..jeg var i tyskland selv å så kampen på stor sjerm.. 1000vis av italienere stod og klagde på zidane over det med materazzi, men hvis dere hører ordene til materazzi kan dere merke litt (syns litt synd på zidane) uansett om han er en dritt spiller..
som real spiller hatet jeg han og det med ronaldo håper jeg ikke er sant..
ronaldo er den spilleren som jeg liker minst.
hvis dere ser på listen til real over spillere dem skal kjøpe kan heller ronaldo bli i man.u

barca vil ikke ha ham.. men zambrotta krangler barca og real om det er sant:rolleyes:

GRATULERER ITALIA!!!!!!!!!!!!