Vis full versjon : ? "Penya Blaugrana de Escandinavo" ?
Palle
15th November 2005, 16:33
Hola cules!
Jeg kan se, at vi har et officiel penya Penya Blaugrana de Copenhague i Danamrk med præsident Richardo Balcells.
Tro mig, jeg ønsker ikke nedgøre ham som præsident for fanklubben siden 1989, men jeg sætter spørgsmålstegn om hans indsat for fanklubben. Jeg føler bare, at han er passiv angående nye ideer med at publiceret en hjemmeside om fanklubben m.m. Jeg savner en mere aktivt præsident, der vil gøre en forskel.
Vi må se konstruktivt på situationen. Hvis vi virkelig mener det seriøst om, at vi vil overtage fanklubben Penya Blaugrana de Copenhague, så vil vi håbe at Richardo Balcells vil lytte til os, som kan fremlægge en seriøst og holdbar ide og jeg er heller ikke i tvivl om at han ville kunne acceptere at fanklubben blev sat i gang igen af nye kræfter hos de unge og engegament folk med stor kærlighed til FC Barcelona. Det kræver dog at vi tror på at vi kan føre fanklubben videre og at ideen ikke bare er en døgnflue.
Forresten vil jeg gerne have en generalforsamling for, fordi jeg mener selv at navnet "Penya Blaugrana de Copenhague" lyder temmeligt forkert. Er denne Barca fanklub kun for københavner? Hvad med os resten af Danmark? Det er også for at undgå udbredt misforståelse blandt Barcafans som bosat udenfor København fx i Jylland, på Bornholm og på Fyn. Vi kan styrke os med at samle de dygtig og engegagementer folk, som sætte pris på at give sin kostbar fritid ved at skrive nyhed og artikler om FC Barcelona.
Vi kan evt. kontakt folk fra barcelona-fc, elbarca.dk og fcbarcelona.dk, så vi kan lave en aftale med dem, om at hvad vi kan gøre ved dette problem med penya Penya Blaugrana de Copenhague... Jeg ved at vi kan gøre en forskel!
Derfor ønsker jeg en generalforsamling, og at titlen på officiel fanklub skal ændret. Min forslag er at tekstet er ændret til:
"Penya Blaugrana de Dinamarca"
Om samarbejde
Skal vi have samarbejde med norkse "Penya Blaugrana de Noruega" og svenske "Penya Barcelonista de Suècia" og smelte dem med os sammen til "Penya Blaugrana de Escandinavo"? Kan det lad sig gøre? Måske ja, måske nej.... Det er en stor opfordring.
/Palle.
Camp Nou
16th November 2005, 12:25
Jeg kjenner ikke til aktivitetene til den norske penya. Jeg tror ikke det er noen aktivitet der overhodet for tiden. Jeg tror vi kan se bort fra den. Da jeg var på Camp Nou i sommer, var den ikke på oversiktskartet over penyas, som man kan se i museet.
Jeg er imidlertid for idéen med en skandinavisk penya. Imidlertid er det en stor utfordring å organisere en seriøs penya. Og hvem evner å ta på seg en slik oppgave?
Dersom det viser seg å være grunnlag for noe slik, vil jeg for mitt vedkommende støtte opp om en slik løsning.
ljbarca
16th November 2005, 17:18
Helt sikkert...
Jeg er også for ideen om en Skandinavisk Penya... Jeg vil gerne hjælpe og støtte op om projektet, men der er meget arbejde og vi skal have noget til at udføre det... Tror det bliver et problem!
/Lars
Marvin
31st August 2006, 14:06
Er det noe liv i disse tankene? Eller er dette dødt?
Hva vill det si å være en offesiell Penya, i forhold til en løs suporterklubb. Noen som greie litt ut om det viktigste.
(Prøvde tidligere å komme i kontakt med den svenske da jeg bodde der borte, men ble tiet ihjel :( )
Camp Nou
31st August 2006, 14:18
Er det noe liv i disse tankene? Eller er dette dødt?
Hva vill det si å være en offesiell Penya, i forhold til en løs suporterklubb. Noen som greie litt ut om det viktigste.
(Prøvde tidligere å komme i kontakt med den svenske da jeg bodde der borte, men ble tiet ihjel :( )
Tror ikke det er aktuelt med en skandinavisk med det første. Men en dansk er på trappene. Det er snakket om en norsk i noen år nå.
Men det er strenge krav for å bli en ofisiell penya.
Marvin
31st August 2006, 14:24
Men det er strenge krav for å bli en ofisiell penya.
Ok, Kan du si noe om hva de kraven består av Camp, eller har du en opplysende link du kan servere meg?
Litt interessert i å vite, føler strerkt at Spansk fotball bør mere frem i lyset her i Norge, og en offisiell klubb hadde hjulpet. Man blir lettere hørt i media, samt satt Barcelona på kartet her hjemm osv.
.
Camp Nou
31st August 2006, 14:37
Jeg har et dokument på noen og 20 sider. Skal se om jeg finner det og publisere noen utdrag
Marvin
31st August 2006, 14:42
Høres fint ut, har god tid så noen sider er ikke noe problem.
Camp Nou
31st August 2006, 18:11
Her er utdrag fra dokumentet:
2.- RELATION WITH THE CLUB
2.1 The statutes of FC Barcelona, agreed at the General Assembly of 23rd July 2001, state in article 9.2:
“The Board shall have special consideration towards supporters’ club that give support to the ends of FC Barcelona, given their importance in the public image of the club, whilst respecting the clubs’ own independence. To this end, once they are constituted according to the regulations in force and are recognised by the Board of Directors as Official Supporters’ Clubs of FC Barcelona, the Board of Directors will arrange for them to enjoy the benefits accruing from their integration in the social life of the Club and they will be able to host the annual Congress of Supporters’ Clubs made up of representatives of the supporters’ clubs”.
2.2 Under no circumstances will FC BARCELONA intervene in the creation or dissolving of any supporters’ club, nor in its day to day activities.
2.3 As far as possible, FC BARCELONA will offer help in the paperwork involved in setting up and registering of supporters’ clubs, providing the relevant models and information needed.
2.4 The official title of “Penya” (Official Supporters’ Club) has to be confirmed in writing by FC BARCELONA. The name of the club must make reference to FC BARCELONA and preferably to the geographical area in which the club is based. In order to avoid any confusion, it is not permitted to use a name of an area already being used by another club, nor any similar name which could cause any confusion.
Names which are not in line with the Club’s values of civic pride, social integration, a sporting attitude, solidarity, democracy, Catalanism and other values which reflect the club’s commitment to society as a whole, are also not permitted.
If a club wishes to use the name of a person in its own name, the written permission of the person concerned, or of the family in the case of a deceased person, is needed. It is recommended that, if a name of a player or coach is used, it be that of somebody who has enjoyed a close relation with the club, but is no longer active.
2.5 Those clubs who wish to use logos, symbols or other signs or images registered as the property of FC BARCELONA should obtain written permission from the Club for their use.
2.6 Once authorization for the formation of a club has been given by FC BARCELONA, the club should be officially registered with the following authorities, or their substitutes:
· “Servei de Registre i Suport a les Entitats Jurídiques”, part of the “Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques” of the “Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya”, if the club is registered in Catalonia.
· Registro Nacional de Asociaciones de la Subdelegación del Gobierno corresponding to the province in which the club is based, or the relevant Registros de Asociaciones de la Comunidad Autónoma, if the club is based in the rest of Spain.
· In clubs based abroad, the Registro Nacional de Asociaciones of the local Spanish Consulate or Embassy, if any or all of the club members have Spanish nationality. In the case of a club where no member is of Spanish nationality, registration should take place in accordance with local laws and regulations.
In order to be registered officially, a club must be legally constituted in line with the applicable laws detailed below.
3.- APPLICABLE LAWS
To be recognized as an OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB of FC BARCELONA, a club needs to have been constituted in accordance with the following laws or their substitutes:
- “Llei Catalana de Asociaciones 7/1997 of 18th June if based in Catalonia.
- Ley Orgánica 1/2002 of 22nd March, or the relative legislation for each autonomous community if based in the rest of Spain.
- The corresponding laws of the country in which the club is based if abroad.
4.- RECOGNITION AS AN OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB.
4.1 Once a club has been legally constituted with the name authorized by FC BARCELONA and officially registered, it may request the status of OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB of FC BARCELONA.
In order to be given this status, a club needs to send a written request to the Department of Supporters’ Clubs of the Club and fill in the required forms which will be provided, as well as producing copies of the authorization of the club’s name, club statutes and details of its founding meeting and a record of its official registration with the authorities detailed above. A club based abroad must also provide the documentation corresponding to the official legalization of the club
4.2 In order to be recognized as an OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB of FC BARCELONA, the President of the club must be a member of FC BARCELONA. In addition, for a supporters’ club based in Catalonia at least half the members of the club’s committee must be FC BARCELONA club members and at least 5 ordinary supporters’ club members must also be FC BARCELONA club members.
No individual can be a member of more than one supporters’ club committee.
4.3 In line with article 9.2 of the statutes of FC BARCELONA, it is the responsibility of the Club Board to approve the designation of any club as an official “penya” of the Club, and that only once a favourable report has been received from the area delegate of the Club’s Social Commission.
This approval must also respect the criteria of naming new supporters’ clubs only in those towns or areas where a supporters club is not already included in the Club’s register of clubs, or in areas where a club already exists as long as this does not adversely affect the existing club according to the previously mentioned Commission report.
4.4 Once the FC BARCELONA Board of Directors has approved the designation of a supporter’s club as official, the Club will provide written recognition by sending a certified letter of welcome and will inscribe the supporters’ club in the Register of OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUBS mentioned in point 5. FC BARCELONA will also supply credentials to the supporters’ club with the name and OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUBS number that has been allocated to it. These credentials will be renewed annually at the beginning of the season subject to the requirements of theses regulations being met.
Once it has been enrolled in the Supporters’ Club Register, the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB may enjoy all the benefits and privileges provided for in the statutes of FC BARCELONA in function of its integration into the social life of the Club.
5.- OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB REGISTER.
The Club will maintain a register of FC BARCELONA OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUBS in which the following details will be recorded:
- Headquarters of the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB. Every OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB must have a single headquarters. More than one OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB may not be based in the same headquarters. Similarly, the creation and/or existence of sub-branches and additional premises are not permitted.
- A list of the people (indicating name, surname(s) and the number of members) that fulfil the conditions of section 4.2 of these regulations referring to the members of FC BARCELONA that must be included (President, members of the Committee and/or supporters).
- Correspondence address, which need not be the same as the headquarters of the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB.
- Contact telephone number.
- Email address.
- Complete details of the members of the Committee of the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB (name and surname(s), position, National Identity Card or passport number, contact telephone number and FC BARCELONA, membership number as appropriate).
- Number of supporters’ club members.
- Number of supporters’ club members who are also members of FC BARCELONA and, at the discretion of the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB, their names and surnames.
6.- MAINTENANCE REQUIREMENTS.
6.1 All OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUBS take on the commitment of maintaining their organizational and operating activity thereby fulfilling the formal requirements of the law and of these regulations and also agree to update their details once a year preferably between the months of January and June, keeping FC BARCELONA fully informed via a certificate that certifies the maintenance and the variations that have taken place in the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB in any of the sections mentioned in point 5. This certificate must be signed by the President and the Secretary of the OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB.
6.2 At the same time they agree to participate, as far their resources permit, in all those activities connected with FC BARCELONA that take place in their territorial area, though this does not imply any obligation.
An OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB will be considered as active if it maintains fluid communication with the Club and, apart from the obligatory annual updating of its details and that laid down in point 6.3, informs the Club of the events that constitute its social activity.
Marvin
31st August 2006, 19:44
For meg virker dette som en grei prosses, så fremt det ikke eksisterer noe Penya fra før her, skulle det ikke by på de største problene rent formelt å få i gang en.
Det avgjørende er vel om noe velger å ta tak i oppgaven, samt sørger for at klubben holder seg aktiv, når den først er etablert.
Siden du nevner at det har vært snakket om det i noen år, men ikke realisert seg, er vel det pga, at ingen engasjert seg nok i saken, eller er det noen som har gjort et forsøk uten å få noen oppsluttning :confused:
Camp Nou
1st September 2006, 20:37
Det eksisterer en, men den er ikke operativ nå.
Jeg har bare hørt noen rykter om at noen er i ferd med å starte en. Det er ihvertfall på tankestadiet, men antakelig langt fram til noe mer konkret.
Marvin
1st September 2006, 23:42
Jeg har bare hørt noen rykter om at noen er i ferd med å starte en. Det er ihvertfall på tankestadiet, men antakelig langt fram til noe mer konkret.
Camp, vet du noe om hvor denne "tenkinga" foregår?
:rolleyes:
Camp Nou
2nd September 2006, 01:36
Camp, vet du noe om hvor denne "tenkinga" foregår?
:rolleyes:
Hele norge tror jeg.
Internett er fint sånt.
Målet var visst til neste sesong.
Fikk en mail med forespm om å ville være med.
Har ikke hørt noe siden.
Marvin
2nd September 2006, 12:21
Ja, internett er jo fint. Men er jo en fare for at det bare blir en masse mailer hit og dit, og ingen ting skjer....
Om det har vært på "prate om" eller "tenke stadiet" så lenge er det vel sansynlig at det er problemt.
Om det er noen her inne som mener jeg tar feil, eller er noen av de som tenker og planlegger, eller om noen har kommet lenger en så.... Hør fra dere da vel?
Sleng inn et pm. eller følg på tråden her :rolleyes:
Zero
3rd September 2006, 14:07
Som jeg også nevnte på planetbarca.com Marvin, så er disse planene er så godt som lagt på is - både av oss, og flere andre.
Tidligere i sommer var planetbarca.com på utkikk etter en mulighet for å få til dette, og vi kontaktet klubben for å høre om det var en mulighet for å gjennopplive den gamle penyaen. I den anledning kontaktet vi fcbarcelona-web.com for å høre om de hadde tenkt noe på dette, og de var/er på samme stadiet som oss slik jeg har forstått det - nemlig at det er for mye jobb med driften.
Å drive et nettsted som planetbarca og fcbarcelona-web, er et ganske stort prosjekt i seg selv (i hvertfall for oss på pb), og å drive en penya i tillegg til er helt uaktuelt per idag.
Men. Hvis noen tar ansvaret for driften av denne penyaen, og er villig til å styre med medlemskap og planlegging, så er jeg villig til å støtte denne penyaen så godt jeg kan gjennom planetbarca.com - og det er jeg sikker på at Camp Nou også er villig til?
Så hvis det finnes en ildsjel der ute som virkelig vil få dette til, så er det bare å si ifra, så skal vi på pb hjelpe så godt det lar seg gjøre.
Marvin
3rd September 2006, 14:59
Har forstått hvordan det ligger ann nå.
Og jeg forstår godt at dere på Pb og her ikke har tid. Men som jeg ser det så er utgangspunktet meg godt. Med to så aktive nettsteder, er allerde en stor bit i havn. (Veldig bra jobb dere gjør!) Men selfølgelig trengs det folk, og helst noen med en viss kompentase i tillegg til "glød".
Jeg har en mye tid om dagen, og lite å legge den på, så mulig jeg er klar for å bidra ordnetlig. Sender deg noen pm i løpet av uka.
Camp Nou
3rd September 2006, 17:48
Vi er på samme linje som PB her og er som nevnt tidligere i tråden, villige til å støtte ethvert seriøst initiativ.
Jeg tror likevel man må ha i bakhodet at disse tankene om å dra i gang en penya i stor grad dukker opp fordi Barça er i en eventyrlig medgangsbølge. Man vil sikkert få drahjelp av en mengde medgangssupportere i oppbyggingen av medlemsmassen. Hva skjer den dagen ting snur seg for klubben. Alle vet at den dagen kommer da klubben ikke er like suveren. Det blir tyngre og mindre motiverende å drifte en medlemsbasert supporterklubb.
Vi må innrømme at vi ikke har det samme potensial som de som driver en supporterklubb for engelske lag.
Våre danske venner i fcbarcelona-web er i ferd med å starte opp en dansk penya. Jeg er blitt forespurt om å være med og støtte den også, noe jeg selvsagt er villig til. Jeg er av den oppfatning at et av suksesskriteriene for en penya er å ha et stort nedslagsområde. Og jeg er derfor av den oppfatning at en skandinavisk penya sterkt bør vurderes. Det vil si en sammenslåing av et norsk og et dansk initiativ. Hva sier dere til dette?
Uansett vil vi her støtte ethvert seriøst initiativ på beste måte.
Marvin
3rd September 2006, 18:31
Jeg tror likevel man må ha i bakhodet at disse tankene om å dra i gang en penya i stor grad dukker opp fordi Barça er i en eventyrlig medgangsbølge. Man vil sikkert få drahjelp av en mengde medgangssupportere i oppbyggingen av medlemsmassen. Hva skjer den dagen ting snur seg for klubben. Alle vet at den dagen kommer da klubben ikke er like suveren. Det blir tyngre og mindre motiverende å drifte en medlemsbasert supporterklubb.
Vi må innrømme at vi ikke har det samme potensial som de som driver en supporterklubb for engelske lag.
Våre danske venner i fcbarcelona-web er i ferd med å starte opp en dansk penya. Jeg er blitt forespurt om å være med og støtte den også, noe jeg selvsagt er villig til. Jeg er av den oppfatning at et av suksesskriteriene for en penya er å ha et stort nedslagsområde. Og jeg er derfor av den oppfatning at en skandinavisk penya sterkt bør vurderes. Det vil si en sammenslåing av et norsk og et dansk initiativ. Hva sier dere til dette?
Uansett vil vi her støtte ethvert seriøst initiativ på beste måte.
Ening i mye av det du sier der Camp, selfølgelig må klubben kunne drives i motgang. Men det mener jeg bør gå greit, behøver bare en liten kjerne for å holde klubben i gang. Så lenge man ikke legger opp til en økonomi som er avhengi av for mange medlemer.
Godt at Danskene er interessert i et sammarbeid, men jeg tror det vil funger best med en lokal Penya i Norge. Mest fordi jeg tror at om det skal gjenomføres må vi ha mest mulig "lokal" tilhørighet til klubben. Er i den tro at skal en suporterklubb funger må det finnes en kjerne som driver den, som ikke gjør det kun over-nettet. Men som treffes og har et aktivft miljø.
Men derimot ser jeg det som bra om en kan ha et tett samarbeide med Danskene.
Nå er jo tillegg mine forutsettinger at en slik Penya stiftes i Oslo, få i gang noe her til å begynne med.
Og når det gjelder i forhold til engelsk lag, mener jeg at det kommer til å bedre seg, ser flere miniser som løper rundt i Spanske trøyer nå, en da jeg var liten ( er 78`er). Men du har rett, kan ikke samenlignes.
Camp Nou
3rd September 2006, 18:45
Du seiler opp som en het kandidat til presidentskapet.
Anyway, her ser jeg potensiale for en poll og to.
Zero
3rd September 2006, 20:27
Jeg er enig i at potensialet her i landet er langt unna det vi ser i engelske supporterklubber, men det synes ikke jeg skal være noen hindring. Selv om det helt klart er et lass av Barça-supportere her i landet som bare har hengt seg på bølgen, så er jeg også av den oppfatning at det er en god samling ekte supportere her i landet. Vi snakker nok ikke flere tusen, men det mener jeg heller ikke at ambisjonsnivået bør ligge på.
Det viktigste bør være at vi har en norsk penya - en penya som samler de norske supporterne og ikke antallet medlemmer.
Camp Nou
3rd September 2006, 20:36
...så er jeg også av den oppfatning at det er en god samling ekte supportere her i landet.
Ja, og det er disse ekte supporterne jeg er ute etter. Mitt innlegg var ikke for å legge en demper på initiativet, men å ha en realistisk vinkling. Og jeg er enig i innspillene dine.
Er vi enige om forutsetningene og ambisjonsnivået og legger oss deretter, kan dette bli en realitet. Men en primus motor må melde seg. Og den personen er ikke meg, slik min daglige agenda ser ut for tiden.
Marvin
3rd September 2006, 21:26
Litt i en annen retning,
Har noen av dere vært i kontakt med den gamle PENYA BLAU-GRANA DE NORVEGA, som står som eier av Barca.no? Penyan er vel opløst og borte, men sitter på en grei web adresse.
Eller så jeg at Fcbarcelona.no er registret via SANDBAKKEN BARNEHAGE? Noen som vet noe om det, eller er det bare en luring som sikra seg domenet?
Zero
3rd September 2006, 21:34
Jeg har prøvd å kontakte mannen bak Barca.no, men uten hell. Han står ikke oppført hos Opplysningen og alle data som FC Barcelona sitter på er gamle og eksisterer ikke lenger.
Fcbarcelona.no ble lagt ut for salg for en stund tilbake, men vi på planetbarca.com valgte å ikke by på det fordi vi følte at navnet planetbarca er blitt såpass sterkt i Norge at det ikke ville lønne seg. Spesielt etter reklame på TV2 under El Clásico ifjor.
Marvin
3rd September 2006, 22:16
Fcbarcelona.no ble lagt ut for salg for en stund tilbake, men vi på planetbarca.com valgte å ikke by på det fordi vi følte at navnet planetbarca er blitt såpass sterkt i Norge at det ikke ville lønne seg. Spesielt etter reklame på TV2 under El Clásico ifjor.
Så en som ville tjene litt bare, ja og da er det er det jo bare og glemme gamle Penyaen. Men det viste vel alle.
Ellers sendte jeg en mail til Barca, bare for å all de formelle kravene for å se hva som behøves. Men så har vel dere to en masse info, du la jo litt her under tidligere Camp. Om dere har noe kan dere ikke maile meg det?
Så jeg kan se litt mer på det... :)
Bare send meg en pm om dere har noe nyttig så skal jeg gi en mailadresse jeg bruker, (gidder ikke legge den ut på forumet).
Zero
3rd September 2006, 22:22
Vi har bare reglement og slikt i papirformat og ikke noe elektronisk, så det får Camp Nou sende deg. Ellers, så vil vi gjerne delta i denne prossessen dersom du bestemmer deg for å gjøre alvor ut av dette. Du får holde meg oppdatert, og bare spør hvis det er noe du lurer på :)
Camp Nou
3rd September 2006, 22:29
Bare send meg en pm om dere har noe nyttig så skal jeg gi en mailadresse jeg bruker, (gidder ikke legge den ut på forumet).
Send meg mailadressen på PM så får du dokumentet.
Marvin
3rd September 2006, 22:32
Vi har bare reglement og slikt i papirformat og ikke noe elektronisk, så det får Camp Nou sende deg. Ellers, så vil vi gjerne delta i denne prossessen dersom du bestemmer deg for å gjøre alvor ut av dette. Du får holde meg oppdatert, og bare spør hvis det er noe du lurer på :)
Den er grei, skal se litt på det, ellers bor jeg i Oslo, og har greit med tid ved siden av studier (som er ca; 4 år igjen av). Så har jo muligheten til dra i gang noe, samt holde noe gående en stund. Skal holde kontakten, er jo dere som er oppdatert på temaet. Samt viktig å få med seg alle i en "prosses".
Palle
4th September 2006, 18:25
Det er rart at se, at I er i gang med at overveje en penya i Norge. Som Camp Nou har skrevet om os danskere. Vi arbejder højtrykt på at opstå Penya. Penyas præsident har nedlagt Dansk penya pga mangle opbakning fra fan i penya. Så nu vi forsøger at oplive denne penya. Det ser også ud at norske penya er også nedlagt.
I kan prøve ringe til FC Barcelona sekretær og spørger efter norsk penya og beder om flere oplysning.
Før man vil opstå penya, skal man have mindste 5 folk, som er medlem af FC Barcelona.
Palle
4th September 2006, 19:25
Hvis det går godt og folk har vilje til at hjælpe jer med bestyrelsesarbejde, vil jeg tilbyde samarbejde med norske penya om at udveksle erfaring osv. Det vil være bra.
Marvin
4th September 2006, 23:24
Hei Palle,
Aldrig å forakte litt erfaringsutveklsing.
Har ikke fått noen ofiselle papirer fra Barcelona enda, mailet dem, (og de er veldig kjappe på svar osv dere nede) men så på en fil som Camp sendte meg, og som jeg forstod det så behøver dere kun et medlem i klubben, 5 gjelder for de som er lokale i "Catalonia". Om jeg forstod den riktig. Ellers er ikke det noe problem :)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
4.2 In order to be recognized as an OFFICIAL SUPPORTERS’ CLUB of FC BARCELONA, the President of the club must be a member of FC BARCELONA.
In addition, for a supporters’ club based in Catalonia at least half the members of the club’s committee must be FC BARCELONA club members and at least 5 ordinary supporters’ club members must also be FC BARCELONA club members.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Lykke til Danmark, vi får følge med.
Palle
5th September 2006, 00:46
Tak for oplysning. Det har jeg overset. Vi begynder at se lys for enden af tunnellen.
Palle
13th April 2008, 23:31
BUMP.
Kan fortælle at det gik næppe godt i Danmark om Barca penya. Mangler seriøs opbakning.
Vil høre om jeg kan få en dokumentation om skiftet af fanklubben? Mon Camp Nou har det?
Camp Nou
14th April 2008, 17:26
http://www.fcbarcelona.com/web/catala/penyes/serveis/documentacio/regulations_eng_v3.pdf
Palle
25th April 2008, 13:01
http://www.fcbarcelona.com/web/catala/penyes/serveis/documentacio/regulations_eng_v3.pdf
Mange tak skal du have. Vil også høre om hvordan går det med fanklub i Norge? Bare du ved at jeg har oprettet min hjemmeside www.cules.dk med et elektronisk magasin.
Vh
Palle Madsen
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.